Un cadou de la eSperanta: Cum fiecare comanda de cadouri personalizate ajuta un copil bolnav de cancer

eSperanta.ro este un magazin caritabil de cadouri personalizate, sau un charity shop asa cum este cunoscut in Occident. Exista diferite moduri in care isi poate desfasura activitatea un magazin caritabil. Poate cea mai cunoscuta metoda este ca un ONG sa primeasca donatii in diferite bunuri / produse, de obicei haine second hand, pe care apoi…

eSperanta.ro este un magazin caritabil de cadouri personalizate, sau un charity shop asa cum este cunoscut in Occident.

Exista diferite moduri in care isi poate desfasura activitatea un magazin caritabil. Poate cea mai cunoscuta metoda este ca un ONG sa primeasca donatii in diferite bunuri / produse, de obicei haine second hand, pe care apoi asociatia le pune la vanzare iar fondurile obtinute sunt directionate catre anumite cauze.

eSperanta.ro este un magazin caritabil care apartine si este gestionat de asociatia Speranta pentru Romania, una din cele mai cunoscute si active asociatii umanitare din tara.

Metoda pe care noi am ales-o in care sa ne desfasuram activitatea ca un magazin caritabil este mai putin folosita in acest domeniu, si anume: sa fim ca oricare alt magazin de pe piata. Astfel, intre magazinul eSperanta.ro si oricare alt magazin exista doar o singura diferenta, pe care o veti afla parcurgand acest articol.

1. Nu vindem produse second hand

Atunci cand ne-a venit ideea de a face un magazin caritabil sau charity shop, am decis sa nu vindem produse second hand, doar produse noi, de ceea mai buna calitate.

2. Ce produse sa vindem in scop caritabil

Al doilea lucru la care a trebuit sa ne gandim a fost: ce produse sa vindem in magazinul caritabil? La fiecare nisa de produse ne-am gandit ca piata este plina de magazine online, care ofera o bogata oferta din orice domenii sau nise de produse.

3. Decizia a fost: vom vinde cadouri personalizate

Credem ca am luat o decizie buna. Desi este o activitate destul de sesoniera, oamenii isi fac cadouri, sau cadouri personalizate in fiecare perioada a anului.

Am inceput sa lucram la pregatirea site-ului www.esperanta.ro cu o echipa de programatori, iar o alta echipa de designeri ne-au pregatit cele mai frumoase design-uri de produse. Speram sa va placa 🙂

Produsele noastre de cadouri personalizate sunt de cea mai buna calitate iar design-ul este unic.

4. Calculul Adaosului Comercial

Orice magazin lucreaza cu adaos comercial. Fie ca produsul este vandut de o firma S.R.L sau de catre un ONG, vanzarea nu poate avea loc fara un adaos comercial. Acesta reprezintă diferența dintre costul de achiziție sau producție al unui produs și prețul său de vânzare.

Am ales sa vindem produse noi nu second hand, pe care le cumparam, le achizitionam de la diversi furnizori de pe piata. Toate cadourile personalizate de pe www.esperanta.ro sunt produse in final, ca produs final in atelierul nostru, de echipa noastra.

La fiecare produs pe care il creem pentru clientii nostri, ca oricare alt magazin, adaugam un adaos comercial, care sa ne ajute ca activitatea noastra sa fie una sustenabila si profitabila din punct de vedere economic.

De exemplu, ca sa producem un tablou canvas personalizat avem nevoie de:

  • Rame din lemn pe care le cumparam de la furnizori;
  • De o persoana angajata care sa stie sa editeze grafic un design pe un program specializat de editare foto;
  • De un aparat special pentru printare de tablouri canvas, care a trebuit achizitionat;
  • De panza canvas, pe care o cumparam de la furnizori;
  • De cerneala pe care o cumparam de la furnizori;
  • De un spatiu in care sa lucram si sa ne desfasuram activitatea.

In final, avem un produs, un tablou canvas personalizat de o anumita marime, care ne-a costat sa il facem, de ex 25 de lei. La acest pret, eSperanta.ro magazin caritabil fiind, adauga un adaos comercial de 25 de lei. La final avem pe site un pret de vanzare de 50 de lei.

Pana aici nu este nici o diferenta intre eSperanta.ro un charity shop si oricare alt magazin de pe piata.

5. Procesul de vanzare intr-un magazin caritabil

Ca un client sa comande un produs de la un magazin online, acel magazin a investit in marketing pentru atragerea de clienti. Oricare alt charity shop / magazin caritabil face la fel, si are nevoie de fonduri sa investeasca in campanii de marketing pentru ca activitatea lui sa fie cunoscuta de cat mai multe persoane.

A crea o campanie de marketing online nu este o treaba usoara: ai nevoie de o strategie, de fonduri, de o echipa care sa stie sa faca asta. Clientii nu apar peste noapte ci in urma unui proces permanent de marketing.

Cand un client a fost convins sa comande un produs de la eSperanta.ro, acesta plateste o suma care include si adaosul comercial.

Dupa exemplul de la punctul 4 de mai sus, clientul a platit 50 de lei:

  • 25 lei a platit pe toate consumabilele cumparate de noi ca sa putem crea acel produs;
  • 25 de lei a platit adaosul comercial.

Acest adaos comercial de 25 de lei (dupa exemplul de mai sus) este suma colectata de noi de la fiecare vanzare, si constitue sursa principala pentru proiectele noastre caritabile.

6. Plata taxelor si a impozitelor

Desi suntem un magazin caritabil, efectuand o activitate economica asociatia noastra se supune Codului Fiscal, fiind platitoare a urmatoarelor taxe si impozite:

  • Platitoare de TVA, avand CUI: RO26044485;
  • Platitoare de impozit pe profit;
  • Platitoare de taxe si impozite salariale – pentru angajatii care lucreaza in atelier si produc cadourile personalizate pentru clientii nostri.

Dupa deducerea tuturor cheltuielilor, taxelor si impozitelor, profitul net care ramane este esenta intregii activitati, fie ca esti o firma, fie ca esti un ONG cum suntem noi.

Pana aici, nu exista nici o diferenta intre activitatea economica a unei firme sau a unui ONG.

7. Directionarea profitului net

In cadrul unui ONG, profitul net nu poate fi distribuit actionarilor, administratorului, membrilor fondatori, etc, ci ramane integral in cadrul asociatiei, fiind folosit pentru scopurile si obiectivele asociatiei.

Aceasta este singura diferenta dintre activitatea economica dintre o firma si un ONG.

8. Cum sunt ajutati copiii bolnavi de cancer, leucemie sau alte boli foarte grave, prin magazinul caritabil eSperanta

Magazinul caritabil eSperanta.ro este o extensie a www.sperantapentruromania.ro Incercam ca prin generarea de profit net din vanzari online de cadouri personalizate, sa strangem mai repede macar o parte din fondurile de care au nevoie cazurile umanitare de care ne ocupam.

Profitul net pe care il obtinem este folosit pentru a finanta tratamente, medicamente, si alte costuri medicale pentru cei aflati in suferinta si nevoie.

9. Cum, si cand este directionat profitul net catre un caz umanitar

Avand in vedere ca ne desfasuram activitatea ca oricare alt magazin, avand ca scop generarea de profit net, vom sti cat este acest profit abia la final de an fiscal.

Pana atunci insa, asociatia va oferi cazurilor aflate in atentia noastra, profitul net pe care il estimam fie lunar fie trimestrial. Aceste fonduri vor fi oferite ca donatie, pe baza unui contract de donatie.

Vom comunica lunar, trimestrial, sau ori de cate ori este nevoie, suma donata, persoana ajuta, si orice alte informatii relevante, care sa ofere o cat mai mare transparenta activitatii noastre.

Aceasta comunicare o vom face pe toate retelele de socializare si site-urile care apartin asociatiei.

10. Cat din profitul net este oferit unui caz umanitar

Dupa cum am explicat pana aici, eSperanta.ro nu se diferentiaza de oricare alt magazin. Pentru ca un magazin sa poata functiona, sa se poata dezvolta, sa se poata extinde, are nevoie de investitii in prima faza si apoi de profit. Fara profit, nici un magazin nu se poate dezvolta si in final ,,va muri”, va intra in faliment.

eSperanta.ro se supune acelorasi reguli. Are nevoie de profit sa poata supravetui, sa se poata dezvolta, dar, in acelasi timp sa isi poata atinge scopul: sa ajute copii bolnavi de cancer.

In acest context, in functie de profitul net obtinut, si de planurile de dezvoltare, vom distribui procentul de profit net catre cazurile pe care le sustinem.

Si pentru ca acest articol este scris doar la 3 zile de la lansarea in online a eSperanta.ro, nu putem sti care va fi profitul si cum vor decurge lucrurile.

De aceea, pentru a asigura o transparenta totala, vom comunica regulat aici pe blog sumele distribuite, sau procentul distribuit din profitul net, insotite de cat mai multe materiale video de marturie a geneficiarilor nostri,

11. Transparenta si raportare

Profitul net estimat va fi oferit cazurile noastre lunar, trimestrial, sau ori de cate ori consideram ca este nevoie, in limita sumelor disponibile.

Vom comunica lucrul acesta cu fiecare ocazie, atat pe retetele de socializare, site-urile umanitare ale asociatiei, cat si pe blogul magazinului.

Fiecare persoana ajutata va avea o marturie video si un mesaj de multumire catre toti clientii magazinului eSperanta.

Pentru orice intrebari, sau nelamuriri va stam cu drag la dispozitie.

Cu respect

Echipa eSperanta.ro

Lasă primul comentariu