Termeni și condiții
I. PREAMBUL
- Va rugam sa cititi cu atentie acesti ,,Termeni şi Conditii”, denumiti in continuare si “Acordul” sau “Termeni de Utilizare”, inainte de a utiliza sau a beneficia de serviciile oferite de Asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, oferite si prezentate pe site-ul www.esperanta.ro;
- Prezentul acord stabileste termenii legali si conditiile de utilizare a magazinului online www.esperanta.ro, in vederea: plasarii unei comenzi, achizitionarii de produse, si realizarea unei donatii.
- Utilizarea acestui site include: accesul, navigarea, realizarea unei donatii, achizitionarea produselor si serviciilor oferite;
- Vizitarea in continuare a site-ului www.esperanta.ro , plasarea unei comenzi online, si realizarea unei donatii, presupune acceptarea integrala a acestor termeni si conditii de utilizare;
- Orice accesare a www.esperanta.ro va fi considerata, de acum incolo, acceptarea acestor ,,Termeni si Conditii”;
- Fiecare client isi da acordul prin bifarea casutei ,,Sunt de acord cu ,,Termenii si Conditiile” inainte de finalizarea comenzii online;
- Tranzactiile sunt in conformitate cu cele exprimate in art.9 din ,,Legea Comertului Electronic 365/2002;
- Confirmarea unei comenzi se face prin click pe butounul ,,Plaseaza comanda”, plasat in sectiunea de ,,Check out” din site. Acest click are rol si statut de semnatura electronica, in conformitate cu art.4, punctul 3, din Legea semnaturii electronice, nr. 455/2001, avand aceeasi valoarea cu o semnatura olografa;
- Prezentul document are rol de contract intre asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” si client, si se aplica tuturor comenzilor realizate pe www.esperanta.ro;
- Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” isi rezervă dreptul, la propria discretie, unilateral si discretionar, sa modifice sau sa inlocuiasca acesti ,,Termeni si Conditii” prin postarea termenilor actualizati pe site, fara a fi necesara informarea in prealabil a utilizatorilor. Este responsabilitatea dumneavoastra sa verificati periodic ,,Termenii si Conditiile” de utilizare pentru eventualele modificari, iar utilizarea in continuare reprezintă acceptarea acestor modificari;
- Prezentul document este supus legii romane;
- www.esperanta.ro este o marca comerciala si un site de comert electronic al Asociatiei ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, persoana juridica, avand sediul social in loc. Sepreus, str. Mihai Veliciu, nr. 30, jud. Arad, inregistrata la Registrul Asociatiilor si Fundatiilor din Romania, avand cod unic de inregistrare RO26044485.
II. TERMENI SI DEFINITII
13. Pentru o buna comunicare vom defini cativa termeni pe care ii vom folosi in interiorul site-ului:
- Site – prezentul site www.esperanta.ro;
- Magazin online – prezentul site sau magazin online www.esperanta.ro;
- Client – este orice persoana fizica sau juridica care viziteaza paginile site-ului www.esperanta.ro, sau intra in legatura telefonica cu noi, iar in final plaseaza cu succes o comanda;
- Cont – in vederea efectuarii unei comenzi, fiecare utilizator poate sa-si creeze un cont care presupune o adresa de e-mail si parola, avand acces restrictionat la o parte a site-ului;
- Comanda – este o solicitare venita din partea cumparatorului catre vanzator, prin intermediul site-ului sau telefonului, prin care cumparatorul doreste sa achizitioneze produse de pe site;
- Contract – este prezentul acord incheiat intre cumparator si vanzator, din care decurg anumite drepturi si obligatii. Acordul reprezinta si se face prin acceptarea acestor ,,Termeni si conditii”;
- Campanie – este o actiune facuta in scop comercial, prin care anumite produse beneficiaza de anumite reduceri, promotii, pentru o perioada de timp limitata, stabilta de catre vanzator;
- Campanie umanitara – este o actiune de promovare a unui caz social sau umanitar, in vederea strangerii de fonduri din donatii sau pentru generarea de vanzari de produse;
- Utilizator – este orice persoana fizica sau juridica care intra pe acest site care si-a dat acordul cu privire la ,,Termenii si Conditiile” de utilizare a site-ului;
- Cumparator – este orice persoana fizica sau juridica care a plasat cu succes o comanda pe site;
- Vanzator – este Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” prin magazinul online www.esperanta.ro;
- Continut – reprezinta toate informatiile de pe site care pot fi vizitate, vizualizate si accesate. Continutul oricarui email trimis de catre magazinul ww.eSperanta.ro catre utilizatori, sau clienti;
- Serviciu – serviciile electronice / online, oferite pe site-ul www.esperanta.ro in vederea plasarii de comenzi online, pentru achizitionarea de bunuri si servicii, folosind exclusiv mijloace electronice sau de comunicare la distanta;
- Produs vandut in scop caritabil – orice produs achizitionat si pus la vanzare de catre asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” pe site-ul www.esperanta.ro;
- Contract la distanta – conform O.G.34/2014, art. 2 pct. 7, contractul la distanta este incheiat intre profesionist si consumator, in cadrul unui sistem de vanzari si / sau prestari de servicii la distanta. Acesta este organizat fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, prin utilizarea exclusiva a uneia dintre mijloacele de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul.
Contractul la distanta este o comanda plasata pe www.esperanta.ro, si confirmata de catre aceasta prin email, telefonic sau verbal. Comanda neconfirmata de catre www.eSperanta.ro nu are valoarea unui contract.
- Newsletter – este mijlocul de informare pe care il folosim periodic, in vederea informarii despre produse, servicii si promotii pe care www.eSperanta.ro le desfasoara intr-o anumita perioada.
- Tranzactie – reprezinta o incasare sau rambursare a unei sume, care rezulta din vanzarea unui produs sau serviciu oferit de www.eSperanta.ro pentru un client, prin utilizarea serviciului de procesator de plati online, sau prin sistemele de rambus ale firmelor de curierat.
- Acordul – prezentul ,,Termeni si conditii”;
- Termeni de utilizare – prezentii ,,Termeni si Conditii”;
- Produs personalizat – orice produs pentru care se foloseste imagini foto primite de vanzator de la client in vederea realizarii unor produse;
- Asociatie – persoana juridica ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, cu sediul social in comuna Sepreus, str. Mihai Veliciu, nr. 30, jud. Arad.
- eSperanta – magazinul online www.esperanta.ro.
- Caz social – persoana / familie defavorizata care are nevoie de ajutor si care este in atentia asociatiei;
- Caz umanitar – persoana care sufera de o anumita boala, care are nevoie de ajutor, aflata in atentia asociatiei.
III. POLITICA DE VANZARI ONLINE
14. eSperanta isi rezerva dreptul de a limita accesul unui client, utilizator, sau de a sterge contul creat pe site, in cazul cazul in care considera ca acesta are un comportament care prejudiciaza site-ul sau asociatia. Acest drept il poate exercita in orice moment fara a fi nevoie de o notificare in acest sens. In cazul in care descoperim acest lucru, eSperanta are dreptul de a anula sau suspenda accesul clientului sau continut sau serviciu.
15. Interzicem partajarea unui cont intre mai multi clienti. Fiecare client poate avea un singur cont.
16. eSperanta publica informatii despre produsele sale proprii, servicii sau promotii pe care aceasta le practica. De asemenea, face lucrul acesta pentru oricare alte produse, servicii care apartin unor terte parti cu care suntem in parteneriat.
17. eSperanta poate limita unui client capacitatea de achizitionare a unor produse sau servicii oferite pe site.
18. Toate preturile practicate aferente produselor sau serviciilor prezentate pe site sunt exprimate in RON, si reprezinta pretul de vanzare final catre client.
19. Discount-urile, promotii si reduceri de preturi nu sunt cumulative. Se pastreaza intotdeauna reducerea cu cea mai mare valoare, valabila la finalizarea comenzii.
20. Discount-urile, reducerile si promotiile nu sunt cumulative. Se pastreaza intotdeauna reducerea cu valoarea cea mai mare, valabila in momentul emiterii comenzii.
21. Facturarea produselor se face in RON, pe baza informatiilor oferite de catre client. eSperanta nu raspunde de corectitudinea informatiilor oferite de client pentru factura.
22. eSperanta nu poate fi facuta responsabila pentru nici un cost suplimentar suportat de client, in cazul platilor online sau prin transfer bancar
23. Informatiile oferite pe site (texte, imagini foto statice si dinamice, greutatea produselor, caracteristici, stocuri, prezentari video, etc) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea eSperanta, acestea avand scopul de prezentare.
24. eSperanta poate retrage oricand oferta de produse, o poate modifica in orice moment, poate intrerupe vanzare de produse, sau o poate extinde, fara a datora daune, sau penalitati nici unui actual sau potential client.
25. eSperanta isi rezerva dreptul de a prezenta si utiliza si alte produse sau accesorii, care nu sunt incluse in costurile produselor respective, si care nu vor fi livrate la cumpararea de catre client.
26. Imaginile foto ale produselor prezentate pe site, pot avea mici diferente fata de produsele finale. Diferentele pot fi de culoare sau nuante. Lucrul acesta se datoreaza luminii din momentul fotografierii si a dispozitivului electronic folosit.
27. eSperanta isi rezerva dreptul de a modifica oricand tarifele practicate pentru produse si servicii oferite pe site, fara o notificare in prealabil a clientului sau utilizatorului.
IV. CREAREA UNUI CONT
28. In vederea efectuarii unei comenzi puteti sa va înregistrati ca utilizator al www.esperanta.ro. Pentru aceasta trebuie sa va creati un cont pentru care sa utilizati o adresa de e-mail valida, care să permită identificarea dvs. ca utilizator al site-ului nostru.
29. Accesul pe site-ul www.esperanta.ro este liber si gratuit, iar vizitarea lui nu este conditionata de crearea unui cont de utilizator.
30. In vederea abonarii la newsletter sau alerte la www.esperanta.ro, trebuie să ne comunicaţi adresa dumneavoastra de e-mail.
31. Prin inregistrarea unei comenzi pe site, cumparatorul este de acord cu forma de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care vanzatorul isi deruleaza operatiunile comerciale.
V. CUM COMAND?
32. Pentru a efectua o comanda, clientul poate / sau nu, sa fie inregistrat ca utilizator al www.esperanta.ro, sa aleaga produsele de pe site si sa le introduca in cosul de cumparaturi, iar la primirea coletului sa efectueze plata prin modalitatea aleasa.
33. Prin finalizarea comenzii, cumparatorul consimte ca toate datele furnizate de acesta sunt corecte, complete si adevarate si este de acord ca sa fie contactat, in caz de nevoie, de catre reprezentantii magazinului.
34. Asociatia nu poate fi trasa la raspundere pentru informatii introduse gresit, prin care se intarzie livrarea. In acest context, taxele de expeditie in vederea reexpedierii coletului vor cadea in sarcina clientului.
35. Pentru a finaliza comanda trebuie sa se urmeze pasii indicati în cosul de cumparaturi. La apasarea click pe butonul ,,Trimite Comanda”, comanda ajunge la noi. In acelasi timp veti primi pe adresa de email confirmarea comenzii.
36. Pot exista situatii in care eSperanta sa anuleze comanda unui cumparator, dupa ce acesta a fost anuntat, fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta, in urmatoarele situatii:
– in cazul platii online, neacceptarea de catre banca emitenta a cardului cumparatorului;
– in cazul in care datele furnizate de catre client sunt incomplete sau incorecte;
– in cazul unui client caruia i s-au mai livrat alte colete, dar nu au fost ridicate;
– esuarea tranzactiei online.
37. In cazul in care un produs comandat de catre client nu poate fi livrat de catre magazinul online www.esperanta.ro, ne obligam sa informam clientul asupra acestui fapt, iar in cazul in care plata a fost facuta in avans vom returna contravaloarea produsului, in termen de maxim 7 zile de cand am aflat despre acest fapt.
VI. MODALITARI DE PLATA
38. Modalitatile de plata acceptate:
- Plata online cu cardul;
- Plata prin PayPal;
- Plata prin transfer bancar;
- Plata rambus
VII. RIDICAREA COLETELOR DE LA SEDIU
39. Prevederile legilor care guverneaza cumparaturile online nu se mai aplica in cazul in care clientul se prezinta la sediul firmei ca sa ridice personal comanda, chiar daca aceasta a fost achizitionata de pe site-ul magazinului online pentru ca se considera ca produsul a fost verificat in momentul ridicarii si acesta este in conformitate cu cerintele clientului.
VIII. FACTURARE – PLATA
40. Clientul va primi factura in format electronic, pe adresa lui de e-mail sau in contul lui de pe www.esperanta.
Plata se poate face online (card sau paypal), prin transfer bancar sau prin ramburs.
IX. METODE DE LIVRARE
41. eSperanta se obliga sa livreze produsele prin curier rapid, intre 1-3 zile lucratoare incepand cu data preluarii comenzii de la cumparator. Daca acest lucru devine imposibil de realizat pentru vanzator, clientul va fi contactat si anuntat.
42. Clientul poate opta pentru ridicarea coletului de la punctul de lucru situat in comuna Livada, sat. Sanleani, str. Librariei, nr. 565, jud. Arad.
43. De asemenea, puteti opta pentru plata ramburs, in momentul ridicarii coletului, sau pentru plata cu card bancar. In functie de modalitatea de expediere a coletului, pretul final poate suferi modificari, de care clientul este anuntat in prealabil.
44. In cazul in care doriti sa specificati anumite aspecte referitoare la livrare cum ar fi: ora de livrare, adresa sau puncte de reper, va rugam sa introduceti in casuta de observatii aceste lucruri inainte de finalizarea comenzii.
45. In ziua in care coletul dumneavoastra va fi expediat, veti fi instiintat prin e-mail sau telefon de un responsabil al departamentului relatii clienti al eSperanta.
46. La pretul produselor achizitionate, clientul va trebui sa plateasca si taxa de transport. Politica de preturi a taxelor de transport difera in functie de promotii, reduceri/discounturi, greutate, valoare rambus si firma de curierat. eSperanta isi rezerva dreptul de a modifica pretul taxelor postale dupa criteriile de mai sus sau ori de cate ori doreste.
47. Taxele de transport vor fi mereu anuntate si evidentiate la sectiunea ,,Metode de Livrare” din check out in care se va afisa pretul aferent. Prin finalizarea comenzii clientul isi da acceptul sa achite si taxele de transport afisate.
48. Pentru comenzile din strainatate, pretul final va fi afisat in mod automat in functie de greutate, tara de destinatie si operatorul de transport ales de catre client.
49. Produsele se livreaza in limita stocului disponibil. In cazul in care unul sau mai multe dintre produsele comandate nu se mai afla pe stoc veti fi instiintat in acest sens. In unele cazuri, produsul comandat poate fi inlocuit cu unul asemanator daca dumneavoastra doriti acest lucru.
50. Raspunderea pentru orice deteriorare cauzata produsului sau coletului expediat de eSperanta, revine societatii de curierat sau transportatorului conform legislatiei in vigoare. Ne asumam raspunderea pentru inlocuirea produselor daca se va face dovada culpei noastre si vom fi instiintati in termen de 24 de ore de la primirea coletului.
51. Clientul are obligatia sa verifice coletul, pentru a vedea daca produsele sunt deteriorate sau daca exista lipsuri, iar eventualele probleme vor fi mentionate pe bonul de livrare, pentru a putea fi luate in considerare.
Prin semnarea bonului de livrare clientul recunoaste primirea in bune conditii si in totalitate a produselor comandate.
X. RETURNAREA PRODUSELOR NEPERSONALIZATE
52. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul / vanzatorul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului.
53. eSperanta verifica cu grija fiecare produs pe care il pregateste in vederea expedierii care cumparatori. In cazul in care in mod exceptional clientul a primit produse cu defect, acestea vor fi returnate si inlocuite cu altele fara defect.
54. Cumparatorul are dreptul sa solicite schimbarea produsului cu unul conform, sau poate solicita returnarea banilor. In cazul in care produsul respectiv nu mai exista pe stoc, se va restitui contravaloarea lui.
55. Pentru ca produsele returnate ca sa fie inlocuite cu altele conforme, plata transportului intra in responsabilitatea noastra.
56. Daca un produs oferit de www.esperanta.ro este diferit fata de descrierea lui de pe site, il puteti returna respectand prevederile Politicii de Garantie si Retur a produselor, in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
57. Orice reclamatie privind produsele livrate va fi adusa la cunostinta eSperanta in maxim 24 de ore de la primirea comenzii. eSperanta o va solutiona in maxim 3 zile din momentul solicitarii.
58. In cazul in care coletul nu a ajuns in buna stare la dumneavoastra sau produsele prezinta defecte, clientul poate cere returnarea banilor, dar nu si despagubiri suplimentare. Cheltuielile aferente returnarii produselor intra in responsabilitatea vanzatorului.
59. Conform O.G. 34/2014 art. 16 returnarea produselor trebuie sa se faca pe cat posibil in ambalajul original, dar cu toate accesorile si documentele, inclusiv formularul de retur si fara sa prezinte nici o urma de deteriorare sau uzura, trebuie sa fie noi, fara a fi purtate sau folosite de nici un fel (spalate, cu parfum, odorizante de camera), trebuie sa fie complete (impreuna cu accesoriile si etichetele sale). Produsele deteriorate duce la refuzul returului.
60. Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, fara penalitati, si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului, cu exceptia produselor personalizate care nu pot fi returnate.
61. Daca produsul prezinta vicii de fabricatie acesta va fi inlocuit cu un produs nou, cu conditia notificarii in scris a vanzatorului in termen de la 14 zile de la receptia produsului. Daca inlocuirea nu este posibila, se va returna contravaloarea lui sau se va putea achizitiona un alt produs.
62. Clientul care si-a exprimat dorinta de a returna produsul, isi asuma responsabilitatea sa o faca in maxim 14 zile lucratoare de la receptia produselor.
63. Returnarea produselor sau pretentia oricaror daune – interese / dezpagubiri nu se pot face in aceste conditii:
a. Clientul returneaza un alt produs decat cel comandat;
b. Clientul returneaza produsul peste 14 zile lucratoare de la momentul receptionarii lui;
c. Produsul returnat nu este in starea in care a fost livrat (in ambalajul lui original, cu toate etichetele intacte si documentele care l-au insotit.
64. Vom refuza returul produselor conform Conf.O.G. 34/2014 art. 16:
a. Produsele care prin natura lor nu pot fi returnate, daca prin returnare se pot degrada sau deteriora rapid, fiind extrem de fragile, sau casabile.
b. Produsele care sunt personalizate si realizate dupa specificatiile clientului sau sunt personalizate;
c. Produse perisabile;
d. Produse personale si de igiena care au fost desigilate;
e. Ambalaje cadou;
f. Produsul care nu are ambalajul original complet;
g. Imprimante sau multifunctionale ale caror consumabila au fost desigilate;
h. Produsele care au fost montate;
j. Obiectele de bucatarie care au fost folosite;
l. Produse care prezinta urma de folosire;
m. In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilat.
65. Returnarea contravalorii produselor
a. Contravaloarea produsului se va face in cel mult 14 zile de la confirmarea returului de catre vanzator;
b. Returnarea banilor se va face in contul indicat de catre client. Nu se fac returnari in numerar sau rambus.
c. Inlocuirea unui produs cu unul identic, inlocuirea se face in conditiile si limitele unei comenzi normale.
d. In cazul in care vanzatorul nu dispune de un produs identic, clientului i se va returna contravaloarea produsului.
e. In toate situatiile, cheltuielile de returnare / expediere sunt suportate de catre client, cu exceptiile conform cu aceste ,,Termeni si Conditii”.
66. Prevederile legilor care guverneaza cumparaturile online nu se mai aplica in cazul in care clientul se prezinta la sediul firmei ca sa ridice personal comanda, chiar daca aceasta a fost achizitionata de pe site-ul magazinului online pentru ca se considera ca produsul a fost verificat in momentul ridicarii si acesta este in conformitate cu cerintele clientului.
XI. RETURNAREA PRODUSELOR PERSONALIZATE
67. Produsele personalizate nu pot fi returnate. Lucrul acesta se aplica conform prevederilor legale OUG 130/2000 si ,,Termenii si Conditii” ale acestui site.
68. In cazul unui retur acestea sunt distruse, pentru ca sunt realizate dupa cerintelor si specificatiilor clientilor.
69. Produsele personalizate comandate prin contract la distanta pot fi returnate, in urmatoarele situatii:
a. Coletul prezinta deteriorari majore sau produsele prezinta defecte de fabricatie.
In cazul in care curierul livreaza coletul desfacut, rupt, continut distrus, clientul poate face mentiuni curierului la momentul livrarii, intocmind un proces verbal.
De asemenea, puteti face fotografii, si puteti refuza primirea si plata coletului.
b. Nu sunt considerate ca fiind probleme cu coletul, deteriorarile care nu afecteaza continutul sau.
c. Nu se accepta reclamatiile ulterioare livrarii de catre curier.
d. Produsele personalizate nu corespund cu produsele din comanda clientului (au fost incurcate, sau personalizate gresit).
Clientul va notifica de indata vanzatorul, si va primi instructiuni in vederea returnarii coletului si inlocuirea produselor cu cele corecte. Inlocuirea se va face in mod gratuit.
c. Produsele personalizate au pe site descrierea si specificatii tehnice eronate, fata de realitate.
Nu se considera specificatii gresite diferente minore de culoare, marimi, care pot aparea din cauze neimputabile vanzatorului.
70. Returnarea contravalorii produselor personalizate se poate face numai dupa transmiterea tuturor informatiilor catre vanzator: email scris, imagini foto.
71. Costurile de returnare ii revin clientului, conform O.G 130/2000 si modificarile OUG 34/2014, pentru persoanele fizice care achizitioneaza produse prin magazine online.
XII. PUBLICITATE
72. In momentul in care un clientul isi creeaza un cont pe site, poate sa-si exprime acordul cu privire la primirea de informatii pe e-mail despre campaniile promotionale ale eSperanta. Aceasta optiune poate fi modificata in orice moment, prin contactarea eSperanta in acest sens.
73. www.esperanta.ro poate afisa reclame la produsele din oferta sa, precum si la produse ori servicii apartinand tertilor. Prin utilizarea site-ului www.esperanta.ro si prin acceptarea Termenilor si Conditiilor de utilizare ale acestuia si a Politicii de Confidentialitate, va exprimati acceptul de a fi destinatarul acestor comunicari cu caracter comercial.
XIII. POSTAREA DE COMENTARII, IMPRESII, INTREBARI SI RASPUNSURI
74. Utilizatorii pot publica comentarii, recenzii, intrebari si raspunsuri in sectiunea aferenta fiecarui produs. Comentariile pot fi pozitive sau negative, si se vor referi strict la caracteristicile produsului.
In momentul inscrierii unui comentariu sau recenzie in sectiunile mentionate, clientul se angajeaza sa respecte urmatoarele reguli:
– sa faca referiri doar la produsul in cauza;
– comentariul sa fie scris in limba romana;
– sa utilizeze un limbaj corespunzator, neofensator, fara termeni care pot jigni sau afecta oricare alt utilizator;
– comentariile trebuie sa fie adevarate, corecte, neinselatoare si in conformitate cu legile aplicabile, respectand drepturile de autor, de marca comerciala, de licenta sau alte drepturi de proprietate;
– sunt interzise comentariile denigratoare, care sa contina amenintari sau sa violeze intimitatea, viata privata a altor persoane, sa instige la acte de violenta, la ura sau intoleranta pe motive etnice, rasiale, religioase, de orientare sexuala;
– orice forma de reclama este interzisa. Nu puteti promova alte site-uri, firme, produse, care nu sunt comercializate de www.esperanta.ro;
– in comentarii nu se vor dezvalui date personale.
75. Daca un utilizator incalca in mod repetat Termenii si Conditiile, www.esperanta.ro isi rezerva dreptul de a suspenda posibilitatea utilizatorului de a inscrie comentarii in sectiunea respectiva.
76. Cumparatorii pot face sesizari sau reclamatii legate de produsul achizitionat prin intermediul postei electronice afisate pe site. Termenul maxim de solutionare a reclamatiilor este de 30 de zile calendaristice de la primirea acestora.
XIV. DREPTUL DE PROPRIETATE INTELECTUALA
77. Continutul si design-ul site-ului www.esperanta.ro, incluzand texte, imagini, grafice, elemente de grafica web, scripturi si orice alte date sunt proprietatea Asociatiei “Misiunea Speranta pentru Romania” sau a furnizorilor sai si este protejat conform Legii drepturilor de autor si legilor privind dreptul de proprietate intelectuala si industriala.
Folosirea fara acordul scris al Asociatiei “Misiunea Speranta pentru Romania” a oricaror elemente de pe site-ul www.esperanta.ro se pedepseste conform legilor in vigoare.
78. Pentru a reclama drepturile de proprietate intelectuala puteti folosi adresa de mail: infosperanta[@]gmail.com
79. Cumparatorul poate copia, transfera sau utiliza informatii de pe site-ul nostru numai in scopuri personale, fara caracter comercial, si doar in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederile mai sus mentionate.
XV. POLITICA DE CONFIDENTIALITATE
80. In baza prevederilor Legii nr.677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, ale Legii nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, a legii nr. 190 / 2018, si a GDPR (Regulamentului (UE) 2016/679 de protectie a datelor cu caracter personal), Asociatia Umanitara “Misiunea Speranta pentru Romania” prin magazinul online www.esperanta.ro are dreptul si obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai in conditiile legii, datele personale pe care clientii nostri ni le furnizeaza.
81. Scopul colectarii datelor este: emiterea facturii fiscale, informarea clientilor asupra starii comenzii si expedierea catre acestia a produselor comandate, cat si comunicarea de oferte si promotii la produsele noastre.
82. Totodata, prin inscrierea in baza de date a magazinului online www.esperanta.ro, utilizatorul este de acord sa fie contactat de catre parteneri autorizati ai Asociatiei “Misiunea Speranta pentru Romania”.
83. Ce date cu caracter personal prelucram:
a. Datele obtinute pentru prelurea unei comenzi: nume, prenume, telefon, telefon fix, adresa de email, strada, numar, bloc, scara, etaj, apartament, sector, localitate, sector, fax, cod postal, tara;
b. Adresa de email la abonarea la Newsletter;
c. Poze personale pe care utilizatorul le incarca pe pe site, in vederea plasarii unei comenzi online de produse personalizate, cu pozele utilizatorului.
84. Temeiul / scopul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal si modul lor de folosite:
a. Pentru preluarea, prelucrarea / procesarea, expedierea si livrarea comenzilor catre client;
b. Pentru emiterea facturilor fiscale si introducerea lor in contabilitate;
c. Pentru trimiterea de SMS pentru instintarea clientului privind starea comenzii. Clientul va primi SMS la plasarea comenzii, la expedierea comenzii, si un SMS de reminder (aducere aminte) la un interval de 3 zile de la expedierea comenzii, pentru ca acesta sa nu uite sa isi ridice coletul;
d. Pentru trimiterea de oferte promotionale, instintari, anunturi, noutati, etc, prin trimiterea de SMS-uri sau emailuri, doar dupa ce clientul si-a dat acordul in mod expres pentru acest lucru prin abonarea la Newsletter;
e. Datele cu caracter personal vor fi oferite si operatorilor de curier prin care expediem comenzile. Datele cu caracter personal vor fi folosite de acestia doar pentru livrarea comenzilor catre client.
85. Unde sunt stocate datele cu caracter personal
Acestea sunt stocate pe servere securizate prin firme de specialitate, si monitorizate 24/7.
86. Cat timp vor fi pastrate datele cu caracter personal
Aceste date vor fi pastrate pe un termen nelimitat, sau pana cand clientul va cere in mod expres stergerea lor din baza noastra de date.
87. Terte parti care au acces la datele cu caracter personal
La datele cu caracter personal au acces terte parti cu care noi lucram pentru ca in final comanda plasata pe site sa ajunga la client. Pe baza contractului de prestari servicii intre asociatie si aceste terte parti, acestea au obligatia legala de a pastra securitatea datelor cu caracter personal accesate, vizualizate sau primite de la noi.
In acest sens, aceste terte parti sunt:
- Cabinetul de contabilitate – acesta are acces la datele cu caracter personal in vederea prelucrarii facturilor si documentelor fiscale aferente contabilitatii;
- Softul de emitere a facturilor – firma care detine softul pentru emiterea automatizata a facturilor are acces la datele cu caracter personal, strict in scopul emiterii, prelucrarii si stocarii facturilor fiscale;
- Programatorii – acces la datele cu caracter personal au si firmele de programare web cu care asociatia are contract de prestari servicii. Aceste firme se ocupa strict de dezvoltarea si mentenanta site-ului web, dezvoltarea de aplicatii, extensii, scripturi, etc;
- Firma de hosting – toate datele cu caracter personal se afla stocate pe servere securizate printr-o firma specializata pe acest domeniu, fiind monitorizate 24/7;
- Firmele de curierat – pentru livrarea comenzilor, acces la datele cu caracter personal au si firmele de curierat cu care asociatia are contract de prestari servicii. Datele cu caracter personal sunt oferite fiecarui operator in functie de alegerea pe care o face clientul privind operatorul de curier;
- SMS Gateway – acces la datele cu caracter personal are si firma prin care trimitem clientilor nostri SMS-uri. Aceste SMS-uri sunt trimise doar dupa acordul clientului realizat la plasarea comenzii si au ca scop instintarea clientului privind starea comenzii;
- Angajatii magazinului – acces la datele cu caracter personal au si angajatii magazinului online, in scopul preluarii, procesarii si expedierii comenzilor. De asemenea, accesul se realizeaza si in vederea comunicarii cu clientii privind starea comenzii, completarea ei sau informarea unor erori de stoc sau de date inexacte privind expedierea comenzii;
- Procesatorul de plati online;
88. Obtinerea consimtamantului privind preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal
Preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal se face doar dupa acordul expres din partea clientului. Acest acord expres se face de fiecare data:
a. Acordul expres pentru preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal se face de fiecare data cand un client plaseaza o comanda pe site sau telefonic. Plasarea unei comenzi pe site se poate face numai prin si dupa acceptarea ,,Termeni si conditii” ale acestui site, prin bifarea casutei aferente in sectiunea de check-out;
b. Acordul expres pentru preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal se face de fiecare data cand un client suna pe unul din numerele de telefon afisate pe site, si face telefonic o comanda, oferind operatorilor / angajatilor nostri informatii cu caracter personal, in vederea inregistrarii, preluarii, prelucrarii, expedierii si livrarii comenzii;
c. Acordul expres pentru preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal se face de fiecare data cand clientul completeaza adresa de email pentru abonarea la Newsletter;
d. Acordul expres pentru preluarea, prelucrarea,stocarea si folosirea datelor cu caracter personal se face de fiecare data cand un client completeaza formulare de abonare, recenzii sau formulare de contact;
89. Integritatea datelor cu caracter personal
In vederea asigurarii securitatii si integritatii datelor cu caracter personal asociatia a intreprins urmatoarele masuri:
a. Si-a instruit angajatii privind securitatea si integritatea datelor cu caracter personal;
b. Si-a desemnat un responsabil cu protectia datelor cu caracter personal;
c. Stocheaza toate datele pe un server securizat printr-o firma de specialitate in domeniu. Serverul este monitorizat 24/7;
d. Acces la datele cu caracter personal au doar angajatii cu atributii in acest sens. Accesul se face pe baza unei parole si a unui user;
e. Toate contractele de prestari servicii cu firmele terte care au acces la datele cu caracter personal, au fost completate prin acte aditionale conform cu noul regulament european GDPR;
f. Lucram cu o firma de web development care ne asigura securitatea si mentenanta site-ului.
90. Accesul la datele tale cu caracter personal
a. Ai dreptul la acces GRATUIT si oricand la datele tale cu caracter personal;
b. Daca ti-ai facut un cont pe site-ul nostru prin accesarea contului poti avea acces personal si direct la toate datele tale cu caracter personal. Prin accesarea contului poti sa rectifici, sa corectezi, sa actualizezi sau sa completezi datele;
c. Daca nu ti-ai facut cont pe site, poti cere un extras al datelor tale cu caracter personal, prin email la adresa: infosperanta@gmail.com sau prin posta pe adresa: Misiunea Speranta pentru Romania, comuna Sepreus, jud. Arad, nr.19. De asemenea, prin cele doua adrese poti cere rectificarea, corectarea, actualizarea sau completarea datelor cu caracter personal;
d. Poti cere un extras (intr-un format excel), cu datele tale personale care se afla in baza noastra de date, care pot fi portate catre un alt operator. Poti cere acest lucru printr-o cerere scrisa prin email la adresa: infosperanta@gmail.com, sau prin posta la adresa: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr. 30.
91. Stergerea datelor cu caracter personal
a. Poti cere stergerea completa a datelor tale cu caracter personal din baza noastra de date, printr-o cerere scrisa trimisa pe email: infosperanta@gmail.com, sau pe adresa: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr.30;
b. Operatorul nostru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal se va ocupa de stergerea lor, in maxim 5 zile lucratoare de la primirea cererii prin email sau posta;
c. Dupa stergerea lor, vei primi din partea noastra, pe email sau prin posta confirmarea stergerii datelor tale cu caracter personal, insotit de dovezi in acest sens.
d. Vom pastra dovada electronica de transmitere a retragerii acordului si raspunsurile intre cele doua parti.
e. Dupa stergerea datelor tale cu caracter personal, vom instinta procesatorii terti de acest lucru.
92. Retragerea consimtamantului
a. Retragerea consimtamantului privind prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal, presupune ca in prima faza ti-ai dat acordul privind preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea lor;
b. In acest context, ai dreptul sa iti retragi oricand consimtamantul privind prelucrarea, stocarea si folosirea datelor tale cu caracter personal:
Retragerea consimtamantului privind abonarea la Newsletter
– Daca te-ai abonat la Newsletter, te poti dezabona prin folosirea butonului ,,Dezabonare” din partea de jos a newsletter-ului;
– De asemenea, poti sa ceri dezabonarea la Newsletter si printr-o cerere scrisa, trimisa pe email: infosperanta@gmail.com, sau prin posta la adresa: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr. 30;
Retragerea consimtamantului la formularele de contact
– Daca ne-ai trimis mesaj folosind formularul de contact de la meniul ,,Contact”, toate datele cu caracter personal au fost colectate strict doar pentru a putea sti cine esti, pentru a putea primi mesajul de la tine si pentru a putea ulterior comunica cu tine;
– Prin introducerea acestor date cu caracter personal, ti-ai dat acordul / consimtamantul in mod implicit ca noi sa le putem prelua, si folosi in scopul mai sus amintit.
– Daca doresti sa iti retragi acest acord / consimtamant, privind datele cu caracter personal preluate prin formularul de ,,Contact”, sau ca acestea sa fie sterse din baza noastra de date, poti face lucrul acesta prin email la adresa: infosperanta@gmail.com sau prin posta la adresa: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr.30. Operatorul nostru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal va face lucrul acesta in maxim 5 zile lucratoare, dupa care vei fi instintat prin email sau Posta, insotit de dovezi in acest sens.
Retragerea consimtamantului la comentarii / review-uri
– Daca ai postat un comentariu / review la un produs pe site, la postare ti-ai dat in mod implicit acordul ca numele tau sa fie facut public;
– Poti sa iti retragi acest consimtamant, pentru ca review-ul sa fie sters, si / sau numele tau sa fie sters de pe site si din baza noastra de date odata cu review-ul. Poti face lucrul acesta printr-o cerere scrisa pe email: infosperanta@gmail.com sau prin posta: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr.30. Operatorul nostru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal va face lucrul acesta in maxim 5 zile lucratoare, dupa care vei fi instintat prin email sau Posta, insotit de dovezi in acest sens.
Retragerea consimtamantului la comenzile preluate telefonic
– Daca ai plasat o comanda la noi pe site prin telefon, in mod implicit ai fost de acord cu oferirea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor tale cu caracter personal;
– Poti sa iti retragi consimtamantul pentru prelucrarea, stocarea si folosirea datelor cu caracter personal, sau poti cere stergerea lor din baza noastra de date. Poti face lucrul acesta prin email: infosperanta@gmail.com, sau prin posta la adresa: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr.30. Operatorul nostru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal va face lucrul acesta in maxim 5 zile lucratoare, dupa care vei fi instintat prin email sau Posta, insotit de dovezi in acest sens.
Retragerea consimtamantului la plasarea comenzii prin acceptarea ,,Termeni si conditii”
– Daca ai plasat personal o comanda pe site, in mod implicit ai fost de acord cu ,,Termenii si Conditiile” site-ului privind preluarea, prelucrarea, stocarea si folosirea datelor tale cu caracter personal;
– Poti sa iti retragi acest consimtamant. Daca ai creat un cont pe site, poti face lucrul acesta direct din contul tau. Daca nu te descurci poti sa o faci printr-o cerere scrisa pe email: infosperanta@gmail.com sau prin posta la adresa: comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr. 30. Operatorul nostru responsabil cu protectia datelor cu caracter personal va face lucrul acesta in maxim 5 zile lucratoare, dupa care vei fi instintat prin email sau Posta, insotit de dovezi in acest sens.
93. Procedura in cazul in care datele cu caracter personal au fost accesate de o persoana neautorizata
a. Daca a avut loc o bresa de securitate informatica, atunci operatorul, responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal impreuna cu tertii responsabili cu protectia si securitatea sistemelor informatice, in cel mai scurt timp vor rezolva bresa de securitate informatica;
b. Responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal din cadrul entitatii va evalua in cel mai scurt timp impactul asupra protectiei datelor cu caracter personal;
c. Daca este necesar, persoana sau persoanele vizate vor fi contactate si informate de problemele aparute;
d. De asemenea, in maxim 72 de ore va fi informata si autoritatea nationala pentru protectia datelor cu caracter personal.
XVI. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
94. La inregistrarea ca utilizator al site-ului www.esperanta.ro, va vom solicita o serie de date personale, cum ar fi numele si prenumele, adresa de e-mail, dar si alte informatii cu caracter personal, care sa permita identificarea dvs. ca utilizator al site-ului.
95. Prin completarea datelor cu caracter personal in vederea crearii contului sau completarea formularului de comanda si prin acceptarea ,,Termenilor si conditiilor” de la finalizarea comenzii, cumparatorul accepta neconditionat ca datele sale personale sa fie incluse in baza de date a Asociatiei “Misiunea Speranta pentru Romania”. In cazul necompletarii datelor cu caracter personal in formularul de comanda, sau in cazul neacceptarii ,,Termeni si Conditii” de la finalizarea procesului de comanda, atunci comanda nu va fi trimisa ci anulata automat, respectiv nu veti putea plasa comanda pe site.
96. De asemenea, pentru a va abona la newsletterul sau alerte pe www.esperanta.ro, va trebui sa ne comunicati o adresa de e-mail valida, precum si alte date legate de dvs.
97. Alte motive pentru colectarea datelor sunt: informarea cumparatorilor cu privire la comanda, evaluarea produselor oferite, marketing, cercetarea de piata, monitorizarea vanzarilor si comportamentul utilizatorului, emiterea facturii fiscale.
98. Va rugam sa accesati pagina in care va este prezentata ,,Politica de Confidentialitate”, pentru a va informa cu privire la informatiile colectate de www.esperanta.ro, la modul in care sunt folosite si la drepturile la protejarea intimitătii dvs.
99. Conform cerintelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata si ale Legii 506/2004, eSperanta se oblige sa administreze in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate mai sus, datele personale pe care ni le furnizati.
100. Conform Legii 667/2001, beneficiati de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul de a va opune prelucrarii datelor cu caracter personal care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi va puteti adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la adresa: ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, comuna Sepreus, jud. Arad, str. Mihai Veliciu, nr.30.
101. De asemenea, va este recunoscut dreptul de a va adresa justitiei.
102. Pe baza unei cereri scrise, datate, semnate si expediate la adresa Asociatiei “Misiunea Speranta pentru Romania”, loc. Sepreus, str. Mihai Veliciu, nr.30, jud. Arad, puteti cere, in mod gratuit, sa vi se confirme faptul ca datele personale sunt sau nu prelucrate.
103. eSperanta poate furniza datele cu caracter personal ale clientilor ei altor companii cu care se afla in relatii de parteneriat, dar numai in temeiul unui angajament de confidentialitate din partea acestora, prin care garanteaza ca aceste date sunt pastrate in siguranta si ca furnizarea acestor informatii personale se face conform legislatiei in vigoare.
104. Informatiile cu caracter personal primite de la clienti, pot fi furnizate instantelor judecatoresti si altor organe abilitate ale statului (Politie, Procuratura), in baza si in limitele prevederilor legale si ca urmare a unor cereri expres formulate de catre acestea
XVII. FORTA MAJORA
105. In situatii de forta majora, ambele parti, cumparator/vanzator, sunt scutite de raspundere in cazul nerespectarii/intarzierii obligatiilor contractuale. Ne referim la forta majora ca fiind o situatie imprevizibila, in afara controlului partilor si care nu poate fi evitata.
Daca respectiva situatie nu inceteaza in termen de 15 zile, partile vor avea dreptul sa notifice, fiecare celeilalte, incetarea contractului, fara ca vanzatorul/cumparatorul sa poata pretinde celeilalte parti daune.
XVIII. SOLUTIONAREA CONFLICTELOR
106. Informatiile de mai sus sunt supuse legilor romane in vigoare (Legea 365/2002 privind comertul electronic si OG 130/2000 privind protectia consumatorului la incheierea si executarea contractelor la distanta). Eventualele conflicte de orice fel care ar putea sa apara intre clienti si Asociatia “Misiunea Speranta pentru Romania” vor fi mai intai rezolvate pe cale amiabila, in minim 30 de zile lucratoare.
Daca rezolvarea pe cale amiabila nu va fi posibila, conflictul va fi solutionat in instanta competenta in conformitate cu legile romane in vigoare
XIX. FRAUDA
107. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” nu solicita prin nici un mijloc de comunicare, informatii confindentiale, date cu caracter personal, conturi bancare, carduri bancare, parole personale. Exceptie fiind persoanele juridice carora li se va cere IBAN-ul bancar. Clientul isi asuma intreaga responsabilitate pentru divulgarea unui tert a datelor sale confidentiale.
108. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” declina orice responsabilitate, in situatia in care un client ar fi/este prejudiciat sub orice forma de catre un tert care ar pretinde ca este/reprezinta interesele asociatiei ,,Misiunea Speranta pentru Romania”.
109. Clinetul va informa Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” asupra unor asemenea tentative, folosind datele de contact de pe www.esperanta.ro
110. Nu promoveaza SPAM-ul. Orice client care a furnizat explicit adresa sa de email pe site poate opta pentru stergerea acesteia, acesta insemnand dezactivarea contului de client aferent acestei adrese de email.
111. Este interzisa trimiterea catre Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” sau catre site a mesajelor care contin virusi, deruleaza campanii politice sau publicitare, scrisori in lant sau orice forma de spam.
112. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” comunica prin mijloace de comunicare la distanta, folosind toate datele sale de identificare.
113. Sunt considerate tentative de fraudare a site-ului / continutului si a asociatiei Misiunea Speranta pentru Romania, si se va pune in miscare cercetarea penala impotriva celor care au incercat sau au atins aceste scopuri:
a. accesarea datelor de orice tip ale unui clienti, prin folosirea unui contl;
b. alterarea sau modificarea continutului site-ului;
c. afectarea performantei site-ului sau al serverului pe care ruleaza site-ul;
d. divulgarea oricarui tert care nu are autoritatea legala necesara, continutul expediat prin orice mijloc de catre ,,Misiunea Speranta pentru Romania” catre client, atunci cand acesta nu este destinatarul legitim al continutului.
e. Urmarirea unor avantaje prin folosirea unor conturi false (nume care nu sunt reale sau folosirea identitatii unor persoane de catre alte persoana)
XX. LIMITAREA RESPONSABILITATII
114. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, nu poate fi considerata responsabila in fata unei persoane fizice sau juridice care utilizeaza site-ul sau continutul acestuia, decat in limita prezentului continut.
115. In cazul in care un client sau utilizator considera ca un continut de pe site, sau expediat catre acesta, incalca drepturile de autor, poate contacta asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” pentru clarificarea situatiei.
116. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” nu raspunde de continutul altor site-uri, unde aceasta isi prezinta sau promoveaza produsele sau serviciile. Pentru respectivele site-uri, raspunderea o poarta, integral, proprietarii acestora.
117. Daunele pe care asociatia le poate plati catre oricare client in cazul nelivrarii sau livrarii necorespunzatoare, este valoarea sumei incasate de asociatie de la client.
XXI. FORTA MAJORA SI CAZUL FORTUIT
118. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, partenerii si furnizorii sai nu pot fi facuti responsabili pentru nici o intarziere sau eroare in executarea obligatiilor contractuale sau in ceea ce priveste continutul furnizat pe site, rezultand direct sau indirect din cauze de forta majora sau care nu depind de vointa asociatiei. Aceasta exonerare include, dar nu se limiteaza la: erorile de functionare sau accesul neautorizat la echipamentul tehnic al site-ului, virusii informatici, lipsa conexiunii la internet sau telefon, erorile de operare, greva, calamitati, razboi, etc.
XXII. LITIGII
119. Orice disputa cu referire la prezentele “Termeni si Conditii” care ar putea sa apara intre client si vanzator se va rezolva pe cale amiabila. Daca aceasta nu va fi posibila, conflictul va fi solutionat de catre instanta competenta de la sediul asociatiei, in conformitate cu legile romane in vigoare.
120. Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, indiferent de cauza, aceasta clauza nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.
121. Prezentul document a fost redactat si va fi interpretat in conformitate cu legislatia romana.
XXIII. DISPOZITII FINALE
122. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” nu va putea fi facuta responsabila pentru nici o eroare aparuta pe site din orice cauza, inclusiv din cauza unor modificari, setari, etc., care nu sunt facute de catre administratorul site-ului.
XXIV. FEEDBACK
123. In cazul in care exista intrebari sau sugestii in legatura cu serviciile si produsele asociatiei, va rugam sa ne contactati prin email la Feedback-ul poate fi transmis prin oricare din metodele puse la dispozitie, cu respectarea conditiilor legale: mesajele trebuie sa nu fie ilegale, amenintatoare, defaimatoare, etc. la adresa StarGift sau a unei terte parti.
124. eSperanta isi rezerva dreptul de a limita accesul unui client, utilizator, sau de a sterge contul creat pe site, in cazul cazul in care considera ca acesta are un comportament care prejudiciaza site-ul sau asociatia. Acest drept il poate exercita in orice moment fara a fi nevoie de o notificare in acest sens. In cazul in care descoperim acest lucru, eSperanta are dreptul de a anula sau suspenda accesul clientului sau continut sau serviciu.
XXV. VANZARI IN SCOP CARITABIL / UMANITAR
FORMA JURIDICA
125. eSperanta apartine asociatiei umanitare ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, si isi desfasoara activitatea econonica conform reglementarilor legale in vigoare:
- prin OG nr. 26/2000, cu modificarile introduse de Legea nr. 246/2005;
- Sponsorizarile se fac pe baza Legii Sponsorizarii nr. 32/1994 cu modificarile ulterioare;
- Codul Fiscal.
126. Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” este persoana juridica afiliata asociatiei SPRO (Speranta pentru Romania). Cele doua isi impart activitatea si colaborarea dupa cum urmeaza:
- Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania” – desfasoara activitatea economica;
- Asociatia ,,SPRO (Speranta pentru Romania) – desfasoara activitatea caritabila / umanitara.
SCOPUL ACTIVITATII ECONOMICE
127. Magazinul caritabil eSperanta isi desfasoara activitatea conform statutului si obiectivelor asociatiei;
128. Scopul magazinului caritabil eSperanta este ca prin vanzarea de cadouri personalizate si alte produse, sa se genereze venituri si in final profit net, pe care apoi sa il folosim pentru finantarea / sponsorizarea si sustinerea proiectelor, cazurilor umanitare / sociale, activitatii si actiunilor noastre, de oricare natura ar fi ele, in care este implicata asociatia.
VANZARILE IN SCOP CARITABIL
129. Toate produsele si serviciile prezentate pe www.esperanta.ro sunt achizitionate, apartin, si sunt puse in vanzare in scop caritabil de catre asociatia umanitara ,,Misiunea Speranta pentru Romania”;
TIPURI DE PRODUSE
130. Produsele pe care le comercializam pe site sunt de doua feluri:
a. Produse achizitionate / cumparate de asociatie de la diversi furnizori, si puse in revanzare pe site.
Punerea la vanzare pe site se face cu un adaos comercial.
b. Produse proprii, care sunt rezultatul unei productii care are la baza investitie in materii prime (de la diversi furnizori), investitie in tehnologie, si resurse umane.
Punerea la vanzare pe site se face cu un adaos comercial.
ADAOSUL COMERCIAL
140. Adaosul comercial este diferenta dintre pretul de achizitie / productie al unui produs si pretul sau de vanzare. Magazinul caritabil eSperanta practica diverse adaosuri comerciale, in functie de produs, si de preturile de piata cu care acest produs poate fi gasit si cumparat pe piata.
TAXE SI IMPOZITE
150. Vanzarile pe care le realizeaza magazinul caritabil eSperanta sunt supuse taxelor si impozitelor conform Codului Fiscal.
Chiar daca vanzarile se desfasoara in scop caritabil in cadrul unui ONG, acestea nu beneficiaza scutire de taxe si impozite, fiind considerate venituri din activitati economice.
Asociatia ,,Misiunea Speranta pentru Romania”, plateste urmatoarele taxe si impozite in urma vanzarilor:
- plateste TVA;
- plateste impozit pe profit;
- Taxele salariale ale angajatilor.
CHELTUIELI OPERATIONALE
160. Activitatea economica pe care o desfasuram genereaza cheltuieli operationale: investii in tehnologie, investitii in spatii de depozitare, plata salariatilor care desfasoara activitatea de vanzari in cadrul magazinului, plata furnizorilor, comisioane bancare, pierderi, etc.
Pentru ca activitatea economica sa se poata desfasura in parametri optimi, din adaosul comercial practicat asociatia va plati si va acoperi cu prioritate toate cheltuielile operationale.
PROFITUL NET OBTINUT
161. Profitul net obtinut este supus impozitului pe profit, pe care il vom plati statului roman;
162. Profitul net obtinut nu este directionat catre un administrator / actionar, ci acesta conform reglementarilor legale in vigoare, ramane in cadrul asociatiei si este folosit de aceasta conform scopului si obiectivelor sale.
163. Profitul net il vom afla la finalul fiecarui an;
REDIRECTIONAREA PROFITULUI NET
164. Profitul net va fi redirectionat in doua mari directii:
- Catre un caz umanitar / social;
- Pentru investii si dezvoltarea magazinului caritabil.
DIRECTIONAREA PROFITULUI CATRE UN CAZ UMANITAR / SOCIAL
165. Avand in vedere ca doar profitul net realizat in urma vanzarilor poate fi donat unui caz umanitar / social aflat in atentia asociatiei, asociatia il va dona urmand acesti pasi:
a. Asociatia va estima lunar profitul net realizat de magazinul caritabil eSperanta. Din acest profit lunar net estimat va stabili suma pe care o va dona catre unul sau mai multe cazuri sociale sau umanitare;
b. Va alege lunar unul sau mai multe cazuri pe care sa le sustina financiar din profitul net estimat al magazinului caritabil;
c. Fondurile se vor dona cazului / beneficiarului, iar lucrul acesta va fi facut public pe pagina de Facebook a magazinului caritabil eSperanta si pe blogul magazinului.
VANZARI DIRECTE PENTRU SUSTINEREA UNUI CAZ SOCIAL / UMANITAR
166. eSperanta va desfasura campanii de vanzari directe pentru un caz, clientii vor putea comanda produse a caror valoare va fi integral donata catre un caz / beneficiar. Aceasta campanie se va desfasura in urmatorul mod:
a. Asociatia va alege un caz social / umanitar care are nevoie de suport financiar;
b. Asociatia impreuna cu beneficiarul / cazul va realiza materiale video / foto de promovare a campaniei de vanzari caritabile pentru caz / beneficiar;
c. Se vor pune la vanzare doar anumite produse de pe site pentru a fi vandute cu dedicatie pentru caz / beneficiar;
d. Produsele puse la vanzare dedicate cazului, vor fi mentionate in mod expres in toate campaniile de promovare / mediatizare a campaniei;
e. Campania de vanzare a unor produse dedicate unui caz / beneficiar, va avea un termen limita, care va fi specificat in toate campaniile de promovare / mediatizare;
f. Pentru fiecare produs in parte, se va aminti in toate campaniile de promovare suma pe care beneficiarul o primeste din vanzarea fiecarui produs. Aceasta suma poate fi:
- Intreg pretul de vanzare al produsului, afisat pe site;
- O suma fixa diferita de pretul de vanzare al produsului.
g. Numarul produselor vandute pentru fiecare caz / beneficiar, se va sti pe baza rapoartelor din magazinul caritabil;
h. Analiza numarului de produse vandute pentru un caz / beneficiar, se va face in 15 zile lucratoare de la data incheierii campaniei, pentru a putea primi si raporta si produsele returnate.
i. Beneficiarul va primi fondurile din vanzarile produselor, conform contractului de sponsorizare incheiat intre el si asociatia SPRO (Speranta pentru Romania).
j. Fondurile oferite beneficiarului din aceasta campanie de vanzari vor fi din profitul net al vanzarilor si din fondurile asociatiei.
DONATIILE EFECTUATE IN COSUL DE CUMPARATURI
167. Asociatia va alege un caz pe care il va promova pe fiecare pagina de produs, cos de cumparaturi si pagina de check out, in vederea efectuarii unei donatii odata cu plasarea comenzii.
168. Procesul realizarii unei donatii odata cu plasarea unei comenzi pe magazinul caritabil eSperanta, este:
- Sub butonul ,,Adauga in cos” de pe pagina fiecarui produs utilizatorul poate vedea si citi cateva informatii despre cazul pe care il sustinem;
- In ,,Cosul de cumparaturi” utilizatorul poate opta pentru efectuarea unei donatii odata cu plasarea comenzii;
- In pagina de ,,Check out” utilizatorul poate alege sa doneze odata cu plasarea comenzii, sau, daca a ales sa doneze in pagina de ,,cos” aici poate alege sa stearga donatia;
- Suma selectata ca donatie, se va adauga ca ,,donatie” in cosul de cumparaturi, si la suma finala ,,Total” din check out, cu mentiunea ,,Donatie”.
169. Utilizatorul poate alege sa doneze orice suma doreste, odata cu plasarea comenzii. Donatia care insoteste o comanda:
- Donatia va apare pe factura ca ,,donatie”;
- Donatia se va plati odata cu coletul (prin transfer bancar, online cu cardul, sau rambus), fiind inclusa in ,,Totalul” platii comenzii;
- In contabilitate donatia este inregistrate ca ,,Donatie”;
- Lunar, pe baza rapoartelor magazinului, vom sti valoarea donatiilor care insotesc o comanda;
- Nu sunt luate in calcul donatiile din comenzile returnate;
- Donatia efectuata odata cu o comanda online, i se va oferi cazului in proportie de 100%;
- Donatia va fi oferita cazului conform cu contractul de sponsorizare incheiat intre caz si asociatia SPRO (Speranta pentru Romania).
Magazinul Caritabil – eSperanta